Hirudoterapia

CennikNasz zespół

Godziny przyjęć:

Czwartki 10:00 - 12:00

Hirudoterapia to naturalna metoda leczenia różnych dolegliwości/chorób z wykorzystaniem pijawek medycznych specjalnie w tym celu hodowanych. Hirudoterapia została zakwalifikowana w Międzynarodowej Klasyfikacji Procedur Medycznych, gdzie określone zostały zasady dla bezpieczeństwa i zdrowia pacjenta. Sekretem hirudoterapii są właściwości jakie posiada wydzielina gruczołów ślinowych pijawki. Znajduje się w niej ponad 100 związków biochemicznych, które wykazują pozytywne działanie na ludzki organizm. Najważniejszym jest hirudyna – najlepszy istniejący lek przeciwzakrzepowy. Po przyłożeniu pijawki do skóry pacjenta do jego organizmu zaczynają przenikać związki zawarte w ślinie pijawek, wywołując tym samym szereg zmian biochemicznych. Substancjom tym przypisuje się właściwości przeciwzakrzepowe oraz rozszerzające i uszczelniające naczynia krwionośne. Mają one również działanie przeciwhistaminowe, przeciwbólowe oraz antybiotyczne. Hirudoterapia nie jest rozwiązaniem na wszystkie choroby, ale jest wiele schorzeń, na które leczenie pijawkami może pomóc.

Według dotychczas zebranej wiedzy, wiemy że pijawka lekarska jest w stanie złagodzić dolegliwości, jakie powodują choroby takie jak:
▪ choroby układu sercowo-naczyniowego,
▪ nadciśnienie,
▪ choroba niedokrwienna serca,
▪ bóle serca,
▪ zakrzepowe zapalenie żył (żylaki),
▪ wysoki cholesterol,
▪ choroby skóry,
▪ trudno gojące się rany,
▪ krwiaki i zakrzepy,
▪ choroby płuc i oskrzeli,
▪ choroby kobiece,
▪ bóle kręgosłupa,
▪ reumatyzm,
▪ miażdżyca,
▪ depresja, i wiele innych.